Media & advertising: Povestea storytelling-ului românesc

2014, ICEEfest. Vine un domn de la BBC care spune aşa: “Storytelling, băieţi!” Asta pentru presă. N-am fost la evenimentul de anul ăsta, dar presupun că s-a mai amintit şi în sesiunile de marketing sau advertising de exact acelaşi termen: storytelling. Apropo, s-a vorbit şi anul trecut despre storytelling.

storytelling

Despre acelaşi lucru se vorbea, anul trecut, acum doi ani, mai ales prin agenţiile de PR. De fapt, ce spun eu aici? De storytelling se vorbeşte, în PR şi advertising, de vreo patru ani. Asta în România. De exemplu, iată un articol din 2010.

Toată lumea spune despre creat poveşti, dar dacă e să te uiţi în urmă, nu prea sînt poveşti puse în practică. E drept, avem un cioban pe nume Ghiţă, un şofer pe nume Adrian, vărul care vinde anunţuri. Însă dacă e să pui de-o socoteală, mai că ieşi pe minus la capitolul storytelling.

Aşa că o să las aici un link către un articol pe care l-am scris în 2008, în timpul Cannes Lions. Adică dintr-un an în care storytelling-ul se folosea deja cu succes pe-afară. Şi o să mai las o idee foarte scurtă: peste cinci ani, tot despre storytelling vom vorbi în România.

2 comentarii

  1. Ce parere ai de campania cu Belgravistan de la Digi ?