Strategie editorială pentru Facebook

macanitoareAr trebui să încerc să explic ce e aia “strategie editorială pentru Facebook,” o sintagmă care circulă tot mai des. O să încerc să spun două vorbe despre asta, pentru că mi se pare foarte interesant. Şi aş începe uite-aşa: “Fraţilor, opriţi-vă cu brutalizarea acestui concept!

Nu există strategie editorială pentru Facebook. Există, cel mult, plan de statusuri de publicat într-o perioadă dată. Scrierea unor texte ca descrieri pentru link-uri sau poze nu are nimic de-a face cu editorialul, la fel cum punerea lor într-un Excel n-are nimic de-a face cu strategia.

Ori vorbiţi de strategie de Facebook, în care includeţi tot tacîmul de marketing, ori vorbiţi de plan de statusuri. Nu mai confundaţi termenii şi nu mai chinuiţi nişte concepte despre care habar n-aveţi. Cîţi dintre cei care vorbiţi de strategii editoriale de Facebook chiar aţi creat o strategie editorială, ca să ştiţi cu ce se mănîncă? Cîţi chiar aţi citit ceva despre ceea ce înseamnă o strategie editorială şi în ce constă ea?

Înţeleg că sună bine ca tu, specialist, să zici clientului că faci super strategii editoriale de Facebook. Dar, zău, lăsaţi-o mai moale, prea abuzaţi de un concept care n-are nimic de-a face cu Facebook.

9 comentarii

  1. doar 65 EURO + TVA

  2. :)) E ca si aia cu asistant manager (secretar/a). Da bine sa faci asa ceva, chiar daca nu stii cu ce se mananca.

  3. acest articol este pur si simplu…perfect

  4. se aplica si in cazul cuvantului “proiect”

  5. exact. dar cine se apuca de scris articole ample pe facebook?

    • @andrei cismaru: well, atunci spune-i “calendar de facebook” sau “calendar social media,” în caz că incluzi şi Twitter sau G+, şi ai rezolvat dilema. Că, în fond, asta e, un calendar cu statusuri.