Vă miraţi de Educaţia românească? Examenul de titularizare spune tot

Iată rezultatele examenului de titularizare 2017 a profesorilor, în România: 45,73% au trecut. Dacă sună optimist, hai să zicem invers: 54,27% au picat. Adică mai mult de jumătate.

Vreţi şi partea mai mişto? Iat-o: ca să treci, trebuie să iei minimum nota 7, iar 21,12% au picat cu note sub 4,99. Adică aproape un sfert dintre profesorii participanţi nu sunt în stare să ia nota cinci!

Ne mai mirăm, aşadar, că la Bac abia trec jumătate dintre absolvenţii de liceu? Ei bine, asta e calitatea educaţiei româneşti. Mulţumim, madam Andronescu!

PS: Priviţi harta cu promovabilitatea la titularizare şi corelaţi cu harta judeţelor sărace din România:

5 comentarii

  1. In realitate e un examen care ar trebui desfintat. Orice persoana care a profesat intr-un domeniu- istoric, de exemplu, ar trebui sa poata preda. Singura evaluare ar trebui sa fie rezultate elevilor.

  2. Un profesor e în primul rând un pedagog. Fără asta cunoștințele de materie sunt risipite. Așa că un profesor care are experiență în domeniul istoric dar e 0 la capitolul pedagogie e cel mult la fel de util ca un manual de istorie sau o pagină de Wikipedia. Ca mulți alții, el va regurgita informația din manual fără vreo valoare adăugată. Ca sa nu mai spun ca doar pentru ca ai lucrat într-un domeniu nu înseamnă că ești bun de profesor (ca ai cunoștințele sau ca stii sa le predai).
    Ca sa nu mai spun ca un manual și o conexiune de net sunt mai ieftine ca un profesor deci dacă nu ne interesează decât materia concreta pentru c îl mai plătim pe unul sa stea în picioare sa o repete cu voce tare?

  3. Eu o sa incep acest comentariu plecind din activitatea mea, adica copil nascut l-a tara, in acel baragan “pamint cu flori”, am facut cele 8 cl. la tara si greutatea ce-a m-ai mare era cu parintii mei, nu aveau nici o cl. si de aici greul pt. ca trebuia sa intreb pe cineva, dar m-ai ales ca acel cineva trebuiau sa fie din familie, adica (maicata si taicatu) insa eu am fost vitregit de acest ajutor, imi aduc aminte acum ca nu aveam pe cine intreba cum aflam c.m.m.n.c., m-ai tirziu am aflat de l-a altcineva nu de l-a prof. ca poti lucra cu fractiile (adunari, scaderi etc.) inmultind numitorii, indiferend citi sunt si acel nr. este numiturul pt. toate numerele fractiilor din expresia respectiva, tin minte si acum ca imi era frica sa merg la orele de matematica, deoarece nu stiam sa adun, sa impart, sa fac scaderea cu fractii, va dati seama ce dezastru era pe capul unui copilas de la tara, in acele vremuri dar s-ar putea si acum. Vedeti d-va a fi prof. trebuie sa a-i “HAR”. Dupa terminarea celor 8 cl. tata m-a adus la scoala profesionala si culmea ce sa vedeti s-a dat examen, iar cu media cu care s-a cazut a fost 6,72, la o scoala profesionala ! In acel grup scolar se faceau 2-3-4 ani, in functie de ce meserie aveai. Si acum tin minte cum am luat nota 9 l-a matematica si 7 la lb. si literatura romana, cind am intrat la sc. profesionala. Ce am vrut sa arat eu cu astea pina acum, “SELECTIA” acum in scolile noastre, la acele facultati private se intra chiar daca nu a-i luat nici bacalaoreiatul, va dati seama despre calitatea individului ? si fiti atenti ca acesti indivizi s-au strecurat in parlament si ne fac noua legi. Eu ca sa-mi definitivez studiile de cultura generala, dupa terminarea sc. prof. de 3 ani am facut si liceul de 5 ani la seral, unde se facea o selctie a indivizilor, iar cei ce obtineau nota de promavare faceau liceul. Am vrut sa arat ca la vrema noastra se selectau indivizii, lasind l-a o parte cei cu relatii, relatii aveau toti militienii, activistii de partid, propagandistii, zvonacii, raspindacii toata “putreziciunea” de ieri si de azi a societatii romane, ca pt. acest motiv merge Romania in asemenea hal azi. Eu imi aduc aminte ca in cl. a-9-a si a-10-a am avut la lb. si literatura romana o profesoara foarte buna, extraordinar de buna, acea persoana, in cl. a-10-a ne-a predat M. Eminescu un trimestru si am avut ce invata, insa “biata” prof. a fost inlocuita cu alta pe motiv ca nu era titulara, dar cealalta nu a m-ai fost ca ea insa eu am avut un avantaj ca am avuto pe cea buna l-a inceput si de aceea ma foloseam de carte si am absolvit liceul cu media 8. Tot aici vreau sa amintesc si de prof. de matematica, ultimii 3 ani ca l-a inceput am avut alt prof. si acel prof. de matematica era foarte bun si ma pot lauda ca am invatat ceva cu el, determinanti, integrale, ecuatii sa rezolvi ec de gr. 4-5-6-7-8 s.a.m.d. de pe bancile liceului, geometrie analitica nu vreau sa mai vorbesc despre prof. de specialitati, pt. ca am avut prof. foarte buni la: Teh. Asamblarii si Montajului, Desen Tehnic, Mas. si Utilaje (facea aceasta profesoara niste desene pe tabla ca ramineam uimiti) si daia am invatat ceva cu ea, cu ei. Ce se intimpla acum cu scolile din tara, nu m-ai avem prof. buni s-au prof. asteapta sa le dai ceva (tu ca elev, copil fiind), s-au de cind a dat ordin Basescu sa se inchida o sumedenie de scoli, s-au salarii de rahat. Eu acum am ramas in suspans cu acele subiecte la bac (nu au inteles) pe vrema noastra se dadea un scriitor, marea problema a noastra era ca nu stiam pe care ca erau multi scriitori a-i lb. si literaturii romane si trebuiau cititi, primeai descrierea, povestirea operei literare a autorului respectiv, si scrieai daca inainte a-i citit romanul, opera respectiva. Cu aceste examen la prof. nu sunt de acord, dar daca sunt si prof. prosti ce trebuie facut cu acestia, eu zic ca cei ce nu au “chemare” se fie dati afara, ca slava Domnului avem someri foarte multi si avem de unde alege. Oameni buni calitatea elevului este in functie de ce prof. bun a-i, lasind la o parte pe acei elevi care nu vor sa invete, ca degeaba ii spune prof. sa invete ca el tot dobitoc ramine, copilul invata daca se tin parintii de el sa-l puna sa-si faca temele sa lase porcariile (acum am auzit ceva, narcotice, ca fumatul era si pe timpul meu), copilul trebuie sa invete, insa trebuie minat de l-a spate si asta numai parintii o pot face. La acest capitol sunt romane intregi de descifrat, pt. ca invatamintul este prima grija a unui om, a unei familii, a unei tari, invatamintul este prima institutie care trebuie sa functioneze, nu militia, armata si alte matrapaslicuri si panglicartii, ca daca am invatamint bun am si medicina buna si armata buna si administratie buna s.a.m.d. si voi avea si fabrici si uzine.

  4. Corect, am gresit cu specificatiile: partea umana nu e necesara, prin ” orice persoana care a profesat intr-un domeniu” corect e orice sursa de informatii – umana sau tech based si care poate sa dovedeasca calitatile necesare, insert: dovedite prin rezultatele elevilor – este singura masura reala;

    ideal ar fi sa se desfinteze tot corpul profesoral ca fiind irelevant si toti elevii sa aiba acces gratuit la module conduse de AI si complementar la sustinatori (umani) – cu care sa aprofundeze si sa puna in practica informatiile. De genul – invata singur lectia de istorie si este o echipa care il ajuta sa finiseze lucrarea finala – sa zicem, pentru publicare sau il asista/ofera support pentru cercetarea practica.